Informace rodičům 13.2.
13. února 2015
Milí rodiče,
ve středu jsme se dozvěděli mnoho nového o masopustních zvycích, tradicích, maskách, také o zpracování masa na zabíjačce. Program byl připraven velmi pěkně, přiměřeně věku dětí, vše doprovozeno názornými ukázkami a obrazy. I podle následného ohlasu dětí se výlet povedl. Část prohlídky děti absolvovaly ve vypůjčených maskách, nejvíc se jim ale líbilo vyrábění masek vlastních (ještě ve čtvrtek se v naší třídě vyučovalo několik kočiček a berušek, které masku asi vůbec neodložily J) a nákup suvenýrů. Pobavili jsme i paní průvodkyni, když děti jako jeden z dárků, s kterým šli Tři králové za Ježíškem, uvedly „kadibudku“ J (mnoho jiných otázek jsme ale zodpověděli s přehledem). Personál se snažil dětem vyjít maximálně vstříc a možná díky teplu z kachlových kamen s pecí tam bylo prostě milo. Celkově byl výlet velmi vydařený, děkujeme Seniorku za financování autobusu.
Co už umíme:
ČTENÍ – přečetli jsme si ve Slabikáři další příhody ze života Toma (jak jim došel med a jak jeli s tátou na kole do lesa)
- poprvé jsme pracovali s publikací Čteme s porozuměním každý den, z té máme na každý den kratičký text (v 1. třídě ho budu dětem předčítat, aby je technika čtení neomezovala v uvažování nad textem ), na kterém trénujeme čtenářské dovednosti – v tomto týdnu jsme se zaměřili na vyhledávání hlavní myšlenky v textu, snažili jsme se rozhodnout, o čem text hlavně je; aby to bylo pro děti o trochu lákavější, pořídila jsem jim k této příležitost zvýrazňovače (jsou určené výhradně pro tuto práci) J
- v úterý nám paní knihovnice přivedla tři žákyně 6. třídy, aby nám (spolu s 1.A) přečetly několik kapitol z knížy J. Ptáčkové Čarodějnice Hrubena – kdo pozorně poslouchal a uměl pak paní knihovnici odpovědět na otázky, vysloužil si balónek
PSANÍ – zvládáme napsat „pe, pi, pu“, mnozí už si vyzkoušeli do písanky psaní perem (musíme si hlídat jen tečku u „i“, nesmíme u ní pero držet na papíře příliš dlouho, s radostí se nám, potvůrka, propíjí J); jde to celkem hladce, občas dětem opravuji držení, protože připravené zářezy umí využít mnoha alternativními způsoby J (dohlédněte na ně, i když píší doma)
MATEMATIKA – počítali jsme do 13 (z 13 barevných koleček jsme vytvářeli různá uskupení, číslo 13 jsme rozkládali)
– do hry autobus jsme přidali roli průvodčích, kteří na jednotlivých zastávkách ukazují počty nastupujících a vystupujících
- zapotili jsme se u čísel neposedů, kteří vyskákali ze součtových trojúhelníků (pracovali jsme nejprve společně, pak ve skupinách a nakonec samostatně)
- poprvé jsme pracovali v prostředí hadi (sčítání a odčítání, kde matematickou operaci určuje směr šipky)
ANGLIČTINA – opět jsme opracovali s otázkou How many, počítali jsme zvířata na obrázku (naučili jsme se pojmenovat CAT, DOG, FISH, ZEBRA, MONKEY)
TV – hadi nám prolezli i do tělocvičny – podlézali, přeskakovali a podbíhali jsme lano
Co nás čeká příští týden:
ČTENÍ - čtení ze Slabikáře str. 40 - 43
- Čteme s porozuměním každý den: Kdo a co? (Kdo je hlavní postava a co dělá)
PSANÍ - písanka “me, mi, mu ”
MATEMATIKA - učebnice str. 12 – 14 (autobus, hadi, čísla neposedové a nově schody)
ANGLIČTINA – zvířata
PRVOUKA – únorová kapitola z Dobrodružství v říši hmyzu (o broucích)
Další informace:
- v sobotu 21.2. slibované MATEMATICKÉ DOPOLEDNE PRO RODIČE (přijďte si vyzkoušet na vlastní kůži krokování, autobus a některá z dalších prostředí)
Markéta Pézlová